یادداشت عبدالواحدعلیزاده رئیس شورای سهموجنوبی: اشتغال دغدغه اصلی جوانان عسلویه است.
یادداشت عبدالواحدعلیزاده رئیس شورای سهموجنوبی: اشتغال دغدغه اصلی جوانان عسلویه است.

به گزارش سایت خبری سهموجنوبی

اشتغال يكي از دغدغه های جدی و مهم براي جوانان شهرستان عسلويه مي باشد و طي ساليان اخير بارها مسولين كشورى واستانى گفته اند كه اين شهرستان با داشتن ظرفيتها و پتانسيلهاى فراوان در دريا و كشاورزي و صنعت و غيره نبايد جوان بيكار داشته باشد.

وجود تعداد بالاي جوانان بيكار و در عين حال تحصيل كرده در شهرستان عسلويه بسيار دردناك است كه خود مسئولان نيز تاكيد مي كنند كه وجود جوان بيكار در شهرستان عسلويه زيبنده نيست. بايد پرسيد اشتغال جوانان و حل مشكلات اقتصادى آنها بر عهده چه کسانی است كه هيچ مسئولى زير بار پذيرفتن اشتغال نمی رود و جوانان نيز روز به روز دغدغه آنها برای ادامه زندگي بيشتر مي شود.

جوانانى كه بعد از تحصيل و خدمت مقدس سربازي به دنبال اشتغال و كاري مناسب هستند تا با ازدواج زندگي مشترك خود را با رفاه و آسايش و بدون دغدغه آغاز كنند. اما با توجه به گراني و نبود اشتغال روز به روز انگيزه جوانان براي ازدواج كاهش مي يابد و به نظر مي رسد اگر فکری برای اشتغال جوانان نشود امار ازدواج پايين مى آيد و سن ازدواج نيز افزايش مى يابد كه تبعات فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

در شهرستان عسلويه كه شركتهای غول پيكر نفت ، گاز و نيز پتروشيمب وجود دارد جوانان هنوز دنبال كار می گردند درخواستهای فراوانی براي اشتغال به اداره كار و فرمانداری ارايه می دهند. و اميدوارند تا از اين بيكاری رها شوند.

عده اي از جوانان نيز از تبعيض ها و حضور گسترده افراد غير بومی در شرکتهای نفتی و گازی و پتروشيميها گلایهای فراوانی دارند. و اعتقاد دارند حق جوانان و اهالي اين منطقه است كه در شركتها شغل داشته باشند اهالی و جوانانی كه با وجود اينكه عسلويه پايتخت انرژي كشور است اما امكانات رفاهی در آن به سبب يدك كشيدن كلمه پايتخت انرژي كشور وجود ندارد و زير فلرها و دودهای سمی نفت و گاز نفس كشيدن نيز برای مردم سخت شده و بر اين باورند كه اشتغال حق كوچكي برای مردم و جوانان اين است كه متاسفانه محقق نشده است.

مردم شهرستان عسلويه گلايهاى فراوانی دارند و بيكاري فرزندانشان بيشتر آنها را ناراحت كرده است. مردم شهرستان عسلويه دها سال ميزبان شايسته اي برای نفت و گاز به اعتراف خود مسيولین بوده اند به حداقل ها راضي هستند و چرا نبايد جوانان بومی جذب شركتها شوند اين سوالی است كه خود مسئولین بايد پاسخ گو آن باشند و با شفافيت و صراحت كامل با مردم صحبت كنند.

كه چرا وقتی جوانان اين منطقه بيكار هستند عده ای به سبب داشتن نفوذ و رابطه از ديگر نقاط كشور وارد عسلويه مي شوند و آنها را در شركتها استخدام ميكنند در پايان به اميد اينكه يك روزي بيايد يك جوان بيكار در شهرستان عسلويه نداشته باشيم