رییس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه: نگاه مدیران شورای راهبردی و پتروشیمی جم به منطقه، دیگاه سلامت محور است/ ادامه این روال میتواند در بهبود وضعیت درمان مردم، نقش محوری ایفا کند
رییس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه: نگاه مدیران شورای راهبردی و پتروشیمی جم به منطقه، دیگاه سلامت محور است/ ادامه این روال میتواند در بهبود وضعیت درمان مردم، نقش محوری ایفا کند

به گزارش سايت خبرى سهموجنوبى:
دکتر خشایار وطن خواه رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه گفت: شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و تا حدودی سازمان منطقه ویژه پارس از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ما همکاری‌ داشتند. در ابتدای کار ، همکاری‌های سازمان منطقه ویژه خیلی محدود بود.

دکتر خشار وطن خواه ادامه داد: در اسفندماه ۱۳۹۸ جلسه هماهنگی مدیریت بحران منطقه ویژه استارت خورد و در جریان بحران کرونا با ما همکاری خوبی برای تهیه کیت های آزمایشگاهی و ماسک و یک سری اقلام مصرفی که به عنوان اقلام حفاظتی استفاده می‌شود و مورد نیاز است، داشتند.

وی افزود: شورای راهبردی نقش مثبت و پررنگی در جریان پیشگیری و درمان کرونا داشته است. این شورا علاوه بر اینکه در کارهای روتین عملکرد خوبی داشته است، در رفع نیازهای واحد‌ها به صورت اورژانسی و اضطراری از جمله تجهیز ماسک و اقلام حفاظتی در بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ملزم بودند که به بیمارستان‌ها کمک کنند؛ همچنین ملزم شدند که بخش بیماری های تنفسی را در شرایط بحرانی برای بیماران حاد تنفسی فعال کنند که خوشبختانه در این امر تجهیزات قابل قبولی در اختیار بیمارستان‌ها قرار داد. این تجهیزات شامل: تختهای ویژه ICU  و تجهیزات مهمی مثل اکسیژن ساز دستی، ساکشن دستی، وینتیلاتور و غیره که در بخش مراقبت های ویژه استفاده می‌شود، است. این تجهیزات هم اکنون بیشترین استفاده را برای بیماران تنفسی و کرونایی دارد.

وی گفت: این تجهیزات بسیار کاربردی و برای ما حیاتی بود. ما با این وسایل اقدام به تجهیز بخش مراقبت های ویژه، همچنین اقدام به گرفتن مجوز راه اندازی ICU کردیم که عملا تجهیزات این بخش ها از وسایل اهدائی شورای راهبردی پتروشیمی ها می‌باشد که ان شاءالله در مرحله دوم نیز این کمک ها ادامه خواهد داشت.
رییس بیمارستان نبی اکرم عسلویه اظهار کرد: قطعا با این دستگاه هایی که شورای راهبردی در اختیار ما میگذارد می توانیم به زودی دو  بخش بسیار مهم و حیاتی ICU وCCU  را برای بیمارستان عسلویه راه اندازی کنیم که علاوه بر افزایش خدمات این مرکز درمانی، به نجات جان بیماران نیز کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر وطن خواه در ادامه خاطر نشان کرد: در این میان پتروشیمی جم نیز همگام با شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس، همواره در خط مقدم همکاری با بیمارستان نبی اکرم عسلویه بوده است.

وی گفت: خوشبختانه نگاه سلامت محور مدیران پتروشیمی جم و شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس به مناطق پیرامونی تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی، قابل تحسین است و امید می رود این روند ادامه دار باشد و حتی در آینده نزدیک تقویت شود تا شاهد مساعدت ها و تعاملات پر رنگ تر مدیران پتروشیمی های منطقه در حوزه سلامت باشیم.