رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه: سی تی اسکن اهدایی پتروشیمی جم به بیمارستان عسلویه نقش اساسی در تشخیص های کرونایی دارد
رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه: سی تی اسکن اهدایی پتروشیمی جم به بیمارستان عسلویه نقش اساسی در تشخیص های کرونایی دارد

به گزارش سايت خبرى سهموجنوبى؛ رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه گفت: شورای راهبردی و به ویژه پتروشیمی جم در سال‌های گذشته اقدمات بسیار موثر و مثبتی در حوزه سلامت منطقه (و به ویژه شهرستان عسلویه) داشته اند. در  اوایل تیرماه سال ۱۳۹۷  شاهد افتتاح سی تی اسکن در بیمارستان عسلویه بودیم.

دکتر خشایار وطن خواه ادامه داد: این سی تی اسکن طی ماه های اخیر و در بحث بحران کرونا واقعا کمک شایانی به ما کرده است. سی تی اسکن یکی از ابزارهای تشخیصی در بحث ویروس کرونا است که برای تشخیص به موقع و یا میزان پیشرفت آسیب وارده به ریه ها بسیار موثر است .

وی افزود: سی تی اسکن با دقت بالا در اولین روزهای شیوع کرونا بعد از علائم بالینی، نقش اول تشخیص را بازی کرد. جا دارد در این زمینه از تک تک افرادی که در این مسیر برای تهیه و راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه نقش داشته اند، صمیمانه تشکر کنم.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه عنوان کرد: برخی گمان می کردند، فعال کردن( راه اندازی) سی تی اسکن در عسلویه یک کار تبلیغاتی است اما واقعیت این است که این اتفاق، یک کار بزرگی بود که در بحث تشخیصی خصوصا در ایام و ماه های کرونایی، کارایی زیادی برای ما داشته است و به شهروندان کمک زیادی کرده است.

دکتر وطن خواه اظهار کرد:  قبل از راه اندازی سی تی اسکن عسلویه، بیماران این منطقه مجبور بودند برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و یا شهرهای دیگر مراجعه کنند که این موضوع علاوه بر اتلاف زمان، هزینه هایی را نیز بابت ایاب و ذهاب بر مراجعین تحمیل می کرد. خوشبختانه این مهم با ورود موثر پتروشیمی جم و شورای راهبردی، حل شد و ما شاهد راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان عسلویه بودیم.

وی گفت: در بیمارستان نبی اکرم عسلویه، به طور میانگین و حداقل ۲۵۰ سی تی اسکن در طول ماه انجام می شود که کمک زیادی به ویژه در بحث تشخیص کرونا کرده است.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه یادآور شد: پتروشیمی جم در تهیه سی تی اسکن بیمارستان عسلویه، نقش اصلی و شماره یک را داشته است؛ البته نباید فراموش کرد که این موضوع با تصویب شورای راهبردی پتروشیمی ها انجام گرفت( که جا دارد مجددا از مدیران عضو این شورا به شکل ویژه تشکر کنم)، اما تقریبا از صفر تا صد کار و هزینه این سی تی اسکن را پتروشیمی جم عهده دار شد که قطعا این دستگاه تا روزی که فعال است، باقیات الصالحاتی برای مدیران پتروشیمی جم و شورای راهبردی و تمام افرادی که در این زمینه زبان خیر گذاشتند تا این مهم محقق شود، می باشد.

دکتر وطن خواه اظهار داشت: پتروشیمی جم در تجهیز بیمارستان عسلویه نقش مهمی داشته است و بابت این امر  از مدیران نیک اندیش این شرکت تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم که این روال حسنه همچنان از سمت شورای راهبردی و پتروشیمی جم ادامه داشته باشد.