زندگينامه شهيدجاسم زارعى از سهموجنوبى
زندگينامه شهيدجاسم زارعى از سهموجنوبى

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگینامه شهید جاسم زارعی از سهموجنوبی

جاسم زارعی فرزند جمعه در ۴ خردادماه سال۱۳۴۴ در روستای سهمو جنوبی دیده به جهان گشود. در دوران نوجوانی ابتدا به فراگیری قرآن کریم در مکتب خانه و سپس به تحصیل در مدرسه پرداخت. در کناردرس و مدرسه یک فوتبالیست بوده وبه فوتبال علاقه فراوانی داشت.

انس و علاقه او به قرآن باعث شد که کتاب خدا را در مکتب خانه ختم کند . برای نماز اهمیت فراوانی قائل بود و همه را به موقع می خواند. رفتار و اخلاق شایسته و ایمان و تقوایش او را در دل همه مردم روستا جا داده بود،.

۲۸اسفند ماه۱۳۶۴ با یکی از هم محله ای هایش که از کودکی باهم بودند عازم خدمت سربازی گردید. دوره آموزشی را در مرکز ۰۵ کرمان با هم گذراندند اما بعد از سه ماه آموزشی، شهید زارعی به حاج عمران ارومیه و همرزمش جزیره مجنون اعزام شدند. همرزم و دوستش می گوید بعلت نداشتن تلفن و ارتباطات بعد از ۴۵ روز که به مرخصی آمدم فهمیدم که شهید زارعی به شهادت نایل شده است. وی در سال ۱۳۶۴ ازدواج نمود که حاصل آن فرزندی به نام «وحیده» است ولی متاسفانه فرزندش را ندید چون هنگام اعزام همسرش باردار بود و او هیچوقت برای دیدارش برنگشت.

شهید زارعی تمام توان خود را برای خدمت به میهنش گذاشت. وی علیرغم اصرار خانواده برای سفر به خارج و کار در آنجا، گفت: «من برای دفاع از دین و میهن خود باید به جبهه بروم».

وی در سن ۲۱ سالگی و در تاریخ ۵خردادماه ۱۳۶۵ به خلیل عظیم شهیدان پیوست. مزار پاکش در گلزار شهدای روستای سهمو جنوبی از توابع شهرستان عسلویه قرار دارد.

پایگاه مقاومت شهید جاسم زارعی سهمو جنوبی