زندگينامه شهيديوسف ابراهيمى روستاى سهموجنوبى
زندگينامه شهيديوسف ابراهيمى روستاى سهموجنوبى

به گزارش سايت خبرى سهموجنوبى

ازمیان این شهدا زندگينامه شهيد یوسف ابراهیمی بازخوانی می‌شود. این شهيد فرزند احمد در ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۳۸ در روستای سهمو جنوبی دیده به جهان گشود.

در دوران نوجوانی ابتدا به فراگیری قرآن کریم در مکتب‌خانه و سپس به تحصیل در مدرسه پرداخت. به درس و مدرسه علاقه فراوانی داشت و از این‌رو برای آن که از تحصیل باز نماند هر روز فاصله ۱۰ کیلومتری روستای خود را تا محل تحصیلش روستای چاه مبارک را می‌پیمود و تحصیلاتش را تا کلاس سوم راهنمایی ادامه داد.

انس و علاقه او به قرآن باعث شد که کتاب خدا را در مکتب خانه ختم کند و سپس خود به عنوان مربی قرآن، پنج سال کودکان روستا را با کلام خدا آشنا سازد. برای نماز اهمیت فراوانی قائل بود و همه را به موقع می‌خواند. رفتار و اخلاق شایسته و ایمان و تقوایش او را در دل همه مردم روستا جا داده بود، لذا مردم او را به عنوان امام جماعت مسجد روستای خود انتخاب کردند.

در سال ۱۳۵۶ به خدمت سربازی عازم گردید و در سال ۱۳۵۹ ازدواج نمود که حاصل آن فرزندی به نام «وحیده» است.

سعی می کرد همه توان خود را برای خدمت به انقلاب به‌کار گیرد از این‌رو برای اعزام به جبهه چندین بار داوطلبانه نام‌نویسی کرد اما در دفعات اولیه پذیرفته نشد.

هیچ چیز نمی‌توانست در برابر شور و شوق او به خدمت در جبهه و شهادت در راه خدا مانع شود و در پاسخ عده‌ای از اطرافیان و نزدیکان خود که او را از رفتن به جبهه باز داشته بودند؛ گفت: «من برای دفاع از دین و میهن خود باید به جبهه بروم». سرانجام درخواست اعزام پذیرفته شد و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۰ به همراه راشد حسينی سهموجنوبی يكی از همرزمانش عازم میدان نبرد حق علیه باطل شد و به عنوان فرمانده دسته انتخاب گردید.

پس از قریب دو ماه جهاد در راه خدا، سرانجام در تاریخ ۸ تیر ماه ۱۳۶۰ در خط پدافندی آبادان بر اثر اصابت تیر به ناحیه سر در سن ۲۲ سالگی به خیل عظیم شهیدان پیوست.

مزار پاکش در گلزار شهدای روستای سهمو‌جنوبی از توابع شهرستان عسلويه قرار دارد.